• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Sinop

Valilikler

T.C. Türkeli Kaymakamlığı
T.C. Türkeli Kaymakamlığı
T.C. Türkeli Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Etik Komisyonu Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • TÜRKELİ
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
25
Ocak2021
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Bilgi İşlem Şefliği
      • İlçe Sivil Toplumla İlişkiler Şefliği
      • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
      • İdare ve Denetim Şefliği
      • Evrak Şefliği
      • İşlemler Şefliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Etik Komisyonu
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
  • TÜRKELİ
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM

Dernek Kuruluşu

 

SIRA

DERNEK KURULUŞU İÇİN GEREKLİ BELGELER

ADEDİ

1

Gerçek veya tüzel en az yedi kurucu tarafından doldurulmuş ve imzalanmış Kuruluş Bildirimi Formu
(Dernekler Yönetmeliği Ek-2’de örneği bulunan),

1 adet

2

Dernek kurucuları tarafında her sayfası imzalanmış Dernek Tüzüğü Şübesiz, Dernek Tüzüğü Şübeli

2 adet

3

Dernek kurucuları arasında tüzel kişiliklerin bulunması halinde; bu tüzel kişilerin unvanı, yerleşim yeri ve kuruluş belgesi ile tüzel kişiliklerin organları tarafından yetkilendirilen gerçek kişi de belirtilmek kaydıyla bu konuda alınmış kararın fotokopisi,

1 adet

4

Kurucular arasında yabancı dernek veya dernek ve vakıf dışında kar amacı gütmeyen kuruluşlar bulunması halinde, bu tüzel kişilerin derneklere kurucu olabilmesine dair İçişleri Bakanlığınca izin verildiğini belirten dernek kurucuları tarafından imzalanmış yazılı beyan,

1 adet

5

Kurucular arasında yabancı uyruklular varsa, bunların Türkiye'de yerleşme hakkına sahip olduklarını gösterir belgelerin fotokopileri,

1 adet

6

Yazışma ve tebligatı almaya yetkili kişi veya kişilerin adı, soyadı, yerleşim yerlerini ve imzalarını belirten liste,

1 adet

7

Dernek merkezinin (ikametgah) tapu kütüğünde mesken olarak gösterilen yerlerde bulunacak olması halinde kat malikleri kurulunun oybirliği ile alacağı karar örneği (muvafakatname),

1 adet

 

Büyükşehir belediyesi sınırları içinde kalan ilçeler hariç diğer ilçelerdeki dernek kuruluş işlemlerinde yukarıda belirtilen belgeler birer arttırılarak verilir.

Çocuk derneklerine tüzel kişiler kurucu veya üye olamazlar, Ayrıca, çocuk derneklerinde kuruluş bildirimine, kurucu çocukların yasal temsilcilerinin izni eklenir.

Dernekler, kuruluş bildirimi ve eklerini mülki idare amirliğine vermek suretiyle tüzel kişilik kazanırlar.

Mülki idare amirliği tarafından dernek kuruluş bildirimi, gün ve saat belirtilmek suretiyle dernekler birimine havale edilir ve başvuru sahibine kuruluş bildirimi ve eklerinin alındığına dair (Dernekler Yönetmeliği Ek-1 de örneği bulunan) Ek-1 Alındı Belgesi verilir.

 
 

Lokal, dernek üyelerinin soysal ihtiyaçlarını karşılamak üzere mülki idare amirinin izni ile açılan tesistir. Dernekler, başka bir dernek, gerçek veya tüzel kişi ile ortaklaşa lokal açmaz. Federasyon ve konfederasyonlar hariç, lokal açabilmesi için derneğin en az bir yıldan beri faaliyette bulunması şarttır. Çocuk dernekleri lokal açamaz.

Lokal Açılamayacak Yerler

Aşağıda belirtilen yerlerde lokal açılmasına izin verilmez:

- Silah fabrika ve imalathaneleri, patlayıcı, parlayıcı ve yanıcı gibi tehlikeli maddeler üretilen, satılan, kullanılan ve depolanan yerler ile gaz dolum tesislerinde,
- Her türlü mabetlerde,
- Okul öncesi eğitim, ilk ve orta öğretim resmi ve özel okul binaları ile özel eğitime muhtaç bireylerin devam ettikleri öğretim kurumlarına yüz metreden yakın mesafe içinde
- İlk ve orta öğretim öğrencilerinin devam ettiği kurs, dershane ve bu öğrencilerin kaldığı öğrenci yurtlarının bulunduğu binalarda,
- İtfaiye, ambulans gibi müdahale ve yardım hizmetlerinin kolaylıkla ulaşamayacağı yerlerde,
- Binaların ortak kullanılan bağımsız bölümlerinde,
- Genel güvenlik ve asayişin korunması yönünden sakıncalı olan yerlerde,
- Sabit veya seyyar olarak kullanılan kara, deniz, hava ve her çeşit taşıma araçlarında.

derneğin yerleşim yerinin bulunduğu binada dernek lokali açılabilir. Ancak, dernek lokali olarak açılan yerin iç kapı girişinin diğer bağımsız bölüm veya oda ve benzeri gibi bölümlerden ayrı olması ve bunlara açılan kapılarının bulunmaması zorunludur.

Başvuru İl merkezlerinde açılacak lokaller için valiliğe, Büyükşehir belediyesi sınırları içinde kalan ilçeler dahil olmak üzere diğer ilçelerde açılacak lokaller için kaymakamlığa bir dilekçe ile başvurulur. Buna göre İstanbul İli sınırları içerisinde açılacak lokaller için İlçe Kaymakamlıklarına müracaat edilmesi gerekmektedir.

Başvuru İçin İstenen Belgeler

- Lokal açılması konusunda alınmış yönetim kurulu kararının örneği,
- Lokal olarak açılacak yerin tapu senedi örneği, kiralık ise kira kontratının örneği,
- Ana gayrimenkulün tapu kayıtlarında mesken olarak görünen yerler için kat maliklerinin oy Birliği ile aldıkları kararın örneği, mesken ve işyerinin birlikte yer aldığı binalarda mesken sahiplerinin tamamının onayı ve işyeri sahiplerinin oy çokluğu ile aldıkları kararın örneği, iş hanlarında ise yönetim kurulu kararı örneği,
- Derneklerin; belediye ve mücavir alanlar içinde açacakları lokaller için yapı kullanma (iskan) izin belgesi, bu belgenin bulunmadığı durumlarda ise ilgili belediyeden alınacak söz konusu yerin lokal olarak kullanılmasında sakınca olmadığına dair belge; bu alanlar dışındaki lokaller için bayındırlık ve iskan müdürlüklerinden alınacak lokal olarak kullanılmasında sakınca olmadığına dair belge.

Belgeleri eksik olan veya mevzuata uygun olmayan başvurular değerlendirmeye alınmaz ve eksikliklerin tamamlanması için otuz günlük ek süre tanınır. Bu süre sonunda eksikliklerin tamamlanmaması halinde başvuru işlemden kaldırılır.

Lokal olarak açılan yerin yerleşim yerinin değiştirilmesi halinde yukarıda sayılan işlemler tekrar edilir. Yani lokalin başka bir adrese taşınması durumunda aynı işlemler yeniden yürütülür. Eski adres için verilmiş olan lokal izni iptal edilir.

İzin

İl merkezlerinde açılacak lokallerin iş ve işlemleri il dernekler müdürlüklerince, diğer ilçelerde açılacak lokallerin iş ve işlemleri ilçe dernekler büro şefliklerince yürütülür. Büyükşehir belediyesi sınırları içinde kalan ilçelerde ise bu görevler, kaymakamlık yazı işleri müdürlüklerince yerine getirilir. Lokal olarak açılacak yerin ve bulunduğu binanın fenni ve yangın güvenliği ile toplum sağlığı ve çevre bakımından belediyece, genel güvenlik ve asayişin korunması yönünden kolluk kuvvetlerince incelenmesi istenir. Gerek görülen hallerde, ayrıca ilgili diğer kurum ve kuruluşlardan inceleme yapılması istenebilir.

Başvuru belgeleri ve inceleme sonuçları olumlu olan derneklere, mülki idare amirince lokal açma ve işletme izni verilir. Lokal açma ve işletme belgesinde çalışma şartları belirtir. iki nüsha olarak düzenlenen Lokal Açma ve İşletme izin Belgesinin (EK- 20) bir örneği ilgili derneğe verilir; diğer örneği derneğin il dernekler müdürlüğündeki dosyasında saklanır.

Lokalin hangi derneğe ait olduğunun belirtildiği en az 50x75 cm ebadında ........derneği Lokali ibaresinin yazılı olduğu levha ile en az 20x30 cm ebadında “Üye olmayan giremez” ibaresinin yazılı olduğu levhanın, dışarıdan ilk bakışta görülebilecek bir yere asılması zorunludur.

Lokal açma ve işletme belgesi düzenlendikten sonra 15 gün içinde dernekler birimlerince; kolluk amirliği, belediye, alkollü içki kullanılmasına izin verilenler için tekel idaresi, çevre müdürlükleri ile derneğin bağlı bulunduğu vergi dairesine lokalin açıldığı bildirilir. Kolluk kuvvetleri bu bilgilere istinaden izinsiz açılan lokalleri men eder.

Sorumlu Müdür

Her dernek lokaline, yönetim kurulu kararıyla sorumlu bir müdür tayin edilerek mülki idare amirine bildirilir. Sorumlu müdür, dernek lokalinin mevzuata ve ruhsata uygun olarak işletilmesinden sorumludur. Sorumlu müdür değişikliği, 15 gün içinde mülki idare amirliğine bildirilir. Dolayısı ile her dernek lokal için sorumlu müdürü kendisi tayin eder değişiklik kaymakamlığa bildirilir.

Lokal müdürü yönetim kurulu kararıyla ücretli veya fahri olarak görevlendirilir. bunların dernek üyesi olması şart değildir. Lokalin işletmesi, dernek tarafından görevlendirilen bir lokal müdürünün sorumluluğunda müstecire de yaptırılabilir.

Alkollü İçki Kullanılması

Dernek lokallerinde alkollü içki kullanılması mülki idare amirinin iznine bağlıdır. Ancak, alkollü içki izni verilebilmesi için dernek lokalinin içkili yer bölgesi içinde bulunması ve içki satış belgesi alınması zorunludur.

Gençlik, spor veya gençlik ve spor kulüplerinin sosyal amaçlı tesisleri ile lokallerinde alkollü içki kullanılmasına izin verilmez.
Alkollü içki kullanılmasına izin verilen lokallerde içki servisi, ancak izin verilen lokal içinde yapılabilir. Lokalin etrafında, yol kenarlarında veya yaya kaldırımlarında masa konularak veya ayakta içki servisi yapılamaz.
 

Lokallerde Çalışacak Kişiler

Alkollü içki kullanılmasına izin verilen lokallerde 18 yaşından küçükler çalıştırılamaz. Lokallerde çalışanlar için dernek yönetim kurulu başkanının imzasını taşıyan bir kimlik belgesi düzenlenir. Çalışanlar lokalde bulundukları sürece bu kimliği ilk bakışta görülebilecek şekilde üzerlerinde taşımak zorundadırlar.

Lokal Yönergesi

Dernek lokalleri, yönetim kurullarınca bu Yönetmelikte belirtilen esas ve usullere uygun olarak hazırlanan yönergeye göre işletilir. Lokal yönergesinde aşağıda gösterilen hususların belirtilmesi zorunludur.

- Lokalin çalışma şartları,
- Lokal müdürünün görev ve yetkileri,
- Dernek lokalinde yapılacak faaliyetler ve verilecek hizmetler,
- Dernek üyelerinin ve misafirlerin lokalden yararlanma şekilleri,
- Lokalde alkollü içki kullanılıp kullanılmayacağı, kullanılacaksa şart ve şekilleri,
- Lokalin konferans, seminer, yemek, nişan, düşün ve benzeri toplantılar için dernek üyelerine tahsis edilme şekil ve şartları.

Lokalden Yararlanma

Lokalden yararlanacak üyelere, dernek üyeliğine kabul kararının tarih ve sayısı ile dernek başkanının imzası bulunan lokal kimlik kartı verilir. Üyeler lokalde bulundukları sürece bu kimliği üzerlerinde taşımak ve denetimler sırasında bu kartı göstermek zorundadırlar.
Lokale o derneğin üyesi olmayanlar giremez. Ancak, üyelerin beraberindeki misafirleri lokallere kabul edilebilir. Misafirler lokalde bulundukları sürece, misafir kartlarını ilk bakışta görülecek şekilde üzerlerinde taşımak zorundadırlar.

Lokallerin denetimi
Mülki idare amiri, dernek lokallerinin, açma ve işletme belgesinde belirtilen şartlara göre işletilip işletilmediğini denetletebilir. Lokallerin denetimi, dernekler birimleri ve kolluk kuvvetlerince birlikte yapılır. Lokal denetiminde önceden bildirimde bulunma ve denetimin mesai saatleri içinde yapılması şartı aranmaz.

Faaliyetten geçici olarak men etme
Kumar oynatıldığı, izinsiz içki kullanıldığı, umuma açık yer durumuna geldiği veya lokal yönergesine aykırı hareket edildiği tespit edilen lokaller, mülki idare amiri tarafından otuz günü geçmemek üzere geçici süreyle faaliyetten men edilir.
Yukarıdaki fıkrada yazılı fiiller sebebiyle üç defa faaliyetten men edilen lokallerin izin belgeleri, mülki idare amirince iptal edilir.

Lokal açma ve çalışma izninin iptali
Yapılan denetimler neticesinde, uyuşturucu madde imal edildiği, satıldığı, kullanıldığı veya bulundurulduğu; 6136 sayılı Kanuna aykırı silah bulundurulduğu veya satıldığı; genel güvenliğe ve genel ahlaka aykırı faaliyetlerde bulunulduğu tespit edilenlerin lokal açma ve işletme izin belgeleri mülki idare amirince iptal edilir.
Ayrıca, konusu suç teşkil eden fiillerin işlenmesi durumunda, soruşturma evrakı derhal Cumhuriyet Başsavcılığına gönderilir.

Faaliyetten men kararının uygulanması
Faaliyetten men kararı aşağıdaki esaslar çerçevesinde yerine getirilir.

- Karar, dernek yönetim kuruluna ve lokal müdürüne tebliğ edilir kararın uygulanması için iki günden fazla olmamak üzere süre verilir. Tebliğde dernek yönetim kurulu başkanı veya görevlendirilecek yönetim kurulu üyesi ile lokal müdürünün, mühürlemenin yapılacağı sırada hazır bulundurulması gerektiği de belirtilir.
- Lokalin kapalı olduğu süre içinde bozulabilecek mallar ile kişilerin özel eşyalarının çıkarılmasına izin verilir.
- Lokalin pencereleri ve diğer kapıları kapatılır ve lokalin giriş kapıları mühürlenir.
- Kararın uygulanmasına ilişkin düzenlenecek tutanakta, faaliyetten men kararının tarihi, sebebi ve süresi ile kapatma işlemenin tarih ve saati belirtilir ve hazır bulunanlar tarafından imzalanır. Hazır bulunanların imzadan kaçınması halinde bu durum tutanakta belirtilir.

Sürenin dolmasını müteakip faaliyetten men edilen lokalin tekrar açılmasında da açılış tarihi ve saati yazılarak, açma ve teslim tutanağı, dernek yönetim kurulu başkanı veya görevlendirilecek yönetim kurulu üyesi ile lokal müdürü tarafından imzalanır.

Süresinden önce açılma
Faaliyetten men işlemine karşı açılan davanın idare aleyhine sonuçlanması halinde; lokal bir tutanakla açılır. Mülki idare amirleri faaliyetten geçici olarak men ettikleri lokalleri mahkeme kararları dışında, süresinden önce açamazlar. Geçici olarak faaliyetten men edildiği halde süresinden önce açılan lokallerin açma ve işletme izinleri mülki idare amirince iptal edilir.

İzinsiz açılan lokaller
İzinsiz olarak açılan veya izni iptal edildiği halde işletilen veya geçici olarak faaliyetten men edildiği halde süresinden önce açılan lokaller kolluk kuvvetlerince kapatılır.
 

  Derneklerin lokal işletmeciliğinden dolayı Kurumlar Vergisi mükellefiyetliğinin tesis ettirilmesi gerekmektedir.

FESİH İŞLEMLERİ
 
Tasfiye İşlemleri

Derneklerin para, mal ve haklarının tasfiyesi aşağıda belirtilen esaslara göre yapılır.

a) Tasfiyenin dernek tüzüğünde gösterilen esaslara göre yapılması:

Genel kurul kararı ile feshedilen veya kendiliğinden sona erdiği tespit edilen derneğin para, mal ve haklarının tasfiyesi, tüzüğünde gösterilen esaslara göre yapılır.

Bu derneklerin para, mal ve haklarının devri, son yönetim kurulu üyelerinden oluşan tasfiye kurulunca yapılır. Bu işlemlere, feshe ilişkin genel kurul kararının alındığı veya kendiliğinden sona erme halinin kesinleştiği tarihten itibaren başlanır. Tasfiye süresi içinde bütün işlemlerde dernek adında “tasfiye halinde ……. Derneği” ibaresi kullanılır.

Tasfiye kurulu, önce derneğin hesaplarını inceler. İnceleme esnasında derneğe ait defterler, alındı belgeleri, harcama belgeleri, tapu ve banka kayıtları ile diğer belgelerinin tespiti yapılarak varlık ve yükümlülükleri bir tutanağa bağlanır. Tasfiye işlemeleri sırasında borçlu olduğu tespit edilen derneklerin alacaklılarına çağrıda bulunulur ve varsa malları paraya çevrilerek alacaklılara ödenir. Derneğin alacaklı olması durumunda borçlulardan alacaklar tahsil edilir. Alacakların tahsil edilmesi ve borçların ödenmesinden sonra kalan para ve mallar tüzükte belirtildiği şekilde devredilir.

Bu derneklerin para, mal ve haklarının tasfiye ve intikal işlemlerinin tamamlanmasını müteakip tasfiye kurulu tarafından durumun yedi gün içinde bir yazı ile dernek merkezinin bulunduğu yerin mülki idare amirliğine bildirilmesi ve bu yazıya tasfiye tutanağının da eklenmesi zorunludur.

Tasfiyeye ilişkin tüm işlemler tasfiye tutanağında gösterilir ve tasfiye işlemleri, mülki idare amirliklerince haklı bir nedene dayanılarak verilen ek süreler hariç üç ay içinde tamamlanır.

Bu derneklerin defter ve belgelerini tasfiye kurulu sıfatıyla son yönetim kurulu üyeleri saklamakla görevlidir. Bu görev, bir yönetim kurulu üyesine de verilebilir. Bu defter ve belgelerin saklanma süresi beş yıldır.
Gerekli Belgeler 

 Dilekçe Örnek Dilekçe
 Divan Tutanağı Örnek Tutanak
 Tasfiye Tutanağı (2 Adet) Örnek Tutanak
NOT:Genel kurul kararı ile fesih olan derneğin tutanaklarında yer alması gerekenler.
 

b) Tasfiyenin mahkeme kararı ile yapılması:

Tüzükte tasfiyenin ne şekilde yapılacağının genel kurul kararına bırakıldığı hallerde, genel kurul tarafindan bir karar alınmamış veya genel kurul toplanamamış veya son yönetim kuruluna yapılan tebligata rağmen tasfiye işlemleri yapılmamışsa, yahut dernek mahkeme kararıi ile feshedilmişse, derneğin bütün para, mal ve hakları, mahkeme kararıyla bulundugu ildeki amacına en yakın ve kapatıldığı tarihte en fazla üyeye sahip derneğe devredilir.

Bu derneklerin para, mal ve haklarının tasfiyesi mahkeme kararında belirtilen esaslara göre yapılır ve tasfiyenin tamamlanmasını müteakip, durum ilgili mülki idare amirliğine bildirilir.

Gerekli Belgeler 

Dilekçe Örnek Dilekçe
Tasfiye Tutanağı (2 Adet) Örnek Tutanak

5253 sayılı Dernekler Kanunu’nun “Değiştirilen ve yürürlükten kaldırılan hükümler” başlıklı 38 inci maddesinin “G” bendi;  “Yardım toplama faaliyeti bir ilin birden fazla ilçesini kapsıyorsa o ilin valisinden,  bir ilçenin sınırları içinde ise o ilçenin kaymakamından izin alınır. Yardım toplama faaliyeti birden fazla ili kapsıyorsa yardım  toplama  faaliyetine  girişecek  gerçek  veya  tüzel kişilerin  yerleşim  yerinin bulunduğu ilin valisinden izin alınır  ve Yardım toplama faaliyetleriyle ilgili işlemler dernekler birimlerince yürütülür.”   hükmüne amirdir.

        2860 sayılı Yardım Toplama Kanunu’nun “Yardım Toplayabilecek Olanlar” başlıklı 3. maddesine göre;

       Kamu yararına uygun olarak, amaçlarını gerçekleştirmek, muhtaç kişilere yardım sağlamak ve kamu hizmetlerinden bir veya bir kaçını gerçekleştirmek veya destek olmak üzere gerçek kişiler, dernekler, kurumlar, vakıflar, spor kulüpleri, gazete ve dergiler yardım toplayabilirler

       Yardım toplama faaliyeti bir ilin birden fazla ilçesini kapsıyorsa o ilin valisinden, bir ilçenin sınırları içinde ise o ilçenin kaymakamından izin alınır. Yardım toplama faaliyeti birden fazla ili kapsıyorsa yardım toplama faaliyetine girişecek gerçek veya tüzel kişilerin yerleşim yerinin bulunduğu ilin valisinden izin alınır. Yardım toplama faaliyetleriyle ilgili işlemler dernekler birimlerince yürütülür.

       Bu kapsamda yardım toplama faaliyeti bir ilçe sınırları içinde yapılacak ise ve bu ilçelerde dernekler biriminin bulunmaması halinde yardım toplamaya ilişkin iş ve işlemler kaymakamlıklar bünyesinde yerine getirilecektir.

       Yardım toplama faaliyetinde görevlendirilecekler arasında kamu görevlileri bulunuyorsa, 5072 Sayılı Kanun hükümleri saklı kalmak kaydıyla bunlarla ilgili mülki amirden alınan izin belgesi alınacaktır.

       Dernek üyelerine verilen yetki belgeleri, dernek veya şube merkezlerinin bulunduğu il veya ilçe sınırları içinde sadece bağış kabulünde ve üye aidatı toplamada kullanılabilmektedir. Bu nedenle, derneklerin bu yetki belgeleriyle yardım toplama faaliyetinde bulunmaları mümkün değildir.
         Dernek ve vakıfların makbuzla yardım toplama faaliyetlerinde, Yardım Toplama Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmeliğin 9 uncu maddesi gereği, bahse konu kuruluşlar tarafından bağış makbuzlarından ayrı olarak bastırılacak makbuzların kullanılması gerekmektedir .

 

       “Yardım Toplama Şekilleri” Madde 5

- Makbuzla
- Belirli yerlere kutu koyarak,
- Bankalara hesap açarak,
- Yardım pulu çıkararak,
- Eşya piyangosu düzenleyerek,
- Kültürel gösteriler ve sergiler düzenleyerek,
- Spor gösterileri,
- Gezi ve eğlenceler ( konser ) düzenleyerek

 

        Makbuz ve biletlerin ( davetiyelerin ) biçimi, bastırılması, kullanılması ve dağıtılması hususlarına ait esaslar yönetmelikte belirtilir.

         YARDIM TOPLAMA ESAS VE USULLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK’ in , “Makbuz ve Biletler”  başlıklı 9. maddesine göre;

 

Madde 9 – Yardım toplama faaliyetinde kullanılmaz üzere bastırılan makbuzlar müteselsil ve sıra numarası taşıyacak şekilde ve ciltler halinde tertip edilir. Ciltleri oluşturan asil ve koçan yaprakları aynı renk kağıtlara basılır.

Dernekler, kurumlar, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları dışındaki diğer vakıflar ve spor kulüplerinin yardım toplama faaliyetlerinde kullanacakları makbuzlar, gelir makbuzlarından ayrı olarak bastırılır.

Makbuzların asıl ve koçanlarında; gerçek kişilerce bastırılması halinde sorumlu kurul üyelerinden en az ikisinin ad, soyad ve adresleri; dernek, kurum, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları dışındaki diğer vakıflar veya spor kulüplerince bastırılması halinde bu kuruluşların adı, varsa kısa adı, adresi, hangi amaçla yardım toplandığı, izin veren makam, verilen izin tarih ve sayısı ile izin başlangıç ve bitiş tarihine ait bilgiler bulunur.

Eşya piyangosu düzenlenerek yardım toplanması halinde bastırılacak biletlerle, kültürel gösteriler ve sergiler, spor gösterileri, gezi ve eğlenceler düzenlenmek suretiyle yardım toplanması hallerinde bastırılacak bilet ve davetiyelerde de üçüncü fıkrada yazılı bilgilerin bulunması ve ayrıca rakam ve yazı ile olmak üzere bilet ve davetiye bedellerinin gösterilmesi zorunludur.

Yardım toplanmasına izin veren makamın uygun görmesi halinde üzerinde rakam ve yazı ile yardım  miktarı belirtilmiş maktu makbuzlar da bastırılabilir. Bu makbuzlarda da üçüncü fıkrada yazılı bilgilerin bulunması zorunludur.

Makbuz ve biletler seri numaralı olarak bastırılır ve noter damgalı olarak satışa arz edilir.

      TÜZEL KİŞİLERİN YARDIM TOPLAMA TALEPLERİNDE ;

MAKBUZLA
- Yönetim kurulu kararı,kararda: hangi amaç için toplanacağı,
- Süresi, ( en fazla 1 yıl ) Yardım toplamanın kapsadığı alan ( İl, ilçe -yurt içi ve yurt dışı
- Kaç kişi görevlendirilecek,
- Bastırılacak makbuzun beher değeri,
- Cilt sayısı ve toplam miktar,
- Keşif özeti( gelir gider hesabı)
- Görevlendirilecek kişilerin, nüfus, ikametgah, sabıka kaydı ve 2’ şer adet vesikalık resim.
- Dilekçe ile Kaymakamlık makamına müracaat edilecektir.

KUTU KOYMAK

- Yönetim kurulu kararı,
- Kararda, hangi amaç için yardım toplanacağı,
- Kutuların konulacağı yerler
- Bu yerlerden ( işyeri) izin ( müsaade) yazıları ,
- Kutuların konulacağı süre,
- Kutuları açmak üzere kimlerin görevlendirileceği,
- Keşif özeti
- Görevlendirilecek şahısların nüfus, ikametgah, sabıka kaydı ve 2’ şer adet vesikalık resim.
- Dilekçe ile Kaymakamlık makamına müracaat edilecektir.

BANKALARDA HESAP AÇMA

- Yönetim kurulu kararı,
- Yardım toplamanın amacı, Süresi, ( en fazla 1 yıl )
- Kapsadığı alan il-ilçe-yurt içi veya yurt dışı,
- Açılacak olan banka hesap numaralarının cinsi (YTL-DOLAR-EURO)
- Banka isimleri,
- Kimler görevlendirilecek,
- Görevlendirilecek şahısların nüfus, ikametgah, sabıka kaydı ve 2’ şer adet vesikalık resim.
- Keşif özeti( Gelir- gider) raporu
- Dilekçe ile Mülki amirliğe müracaat edilecektir

EŞYA PİYANGOSU TERTİPLEMEK

- Yönetim Kurulu Kararı,
- Kararda Hangi Amaç İçin Piyango Tertipleneceği,
- Keşif Özeti,
- Piyango Biletlerinin Bastırılacağı Matbaa Adı,
- Kaç Adet Bilet Bastırılacağı,
- Çekilişin Sınırı, İl,İlçe
- Dağıtılacak İkramiyelerin Adedi, Cinsi, Birimi ve Toplam Değeri,
- Çekilişe Katılma Şartları,
- Çekilişin Yapılacağı Tarih, Saat, Yer Ve Ne Şekilde Yapılacağı,
- Piyango Çekilişinde Görevlendirilecek Şahısların İsimleri,
- Bu Şahısların Nüfus,İkametgah Ve Sabıka Kaydı Belgeleri İle Birlikte İki Adet Vesikalık Resimleri,
- İkramiye Kazanların Hangi Tarihte Ne Şekilde İlan Edileceği, (Çekiliş Sonuçları Çekilişten İtibaren En Geç Bir Hafta İçinde Gazetede Yayınlanır. )
- Dilekçe İle Mülki amirliğe müracaat edilecektir

YARDIM PULU

- Yönetim Kurulu Kararı,
- Kararda, Ne Amaçla Yardım Toplanacağı, Süresi, ( en fazla 1 yıl )
- Kat Adet Pul, Bedeli Ve Toplamı,
- Keşif Özeti, Gelir Gider,
- Kaç Kişi Görevlendirileceği,
- Görevlendirilecek Şahısların İkametgah. Nüfus, Sabıka Kaydı İle 2’ Şer Adet Vesikalık Resmi
- Yardım Toplamanın Sınır İl, İlçe
- Dilekçe ile Mülki amirliğe müracaat edilecektir.

DAVETİYE MUKABİLİ

- Yönetim Kurulu Kararı,
- Kararda, Hangi Amaç İçin Yardım Toplanacağı,
- Gece, Eğlence Konser Yeri., Saati, Katılan Sanatçıların İsim Listesi,
- Davetiyelerin Kimler Tarafından Satılacağı,
- Kaç Adet Davetiye Bastırılacağı,
- Davetiyelerin Beher Değeri Ve Toplam Miktarı
- Bu Şahıslara Ait Nüfus, İkametgah Ve Sabıka Kaydı Belgeleri İle İkişer Adet Vesikalık Resimleri,
- Dilekçe ile Kaymakamlık makamına müracaat edilecektir.

GERÇEK KİŞİLERİN YARDIM TOPLAMA TALEPLERİNDE ; ( Sorumlu Kurul )

       2860 sayılı Yardım Toplama Kanunu’ nun 11. maddesine göre en az üç kişiden ibaret sorumlu kurul oluşturmak zorundadırlar. Tüzel kişilerin sorumlu kurulu yönetim organlarıdır. Sorumlu kurulda görev alanlar ile değişikliklerin izin veren makama on gün içinde bildirilmesi gerekir.

       Gerçek kişiler tarafından girişilecek yardım toplama faaliyetlerinde, bu iş için hazırlanacak özel makbuz veya biletler kullanılır.

       Yardım toplamanın amacı, şekli, süresi, ne miktarda yardım toplanacağı ve mülki amirliğe sunulmak üzere dilekçe , dilekçe ekinde, Toplanacak yardım miktarını belirleyeme yarayacak rapor ve keşif özeti gibi belgeler, sorumlu kurul üyelerinin nüfus, ikametgah, sabıka belgeleri ile birlikte 2’ şer adet vesikalık fotoğrafları

KURUMLARIN YARDIM TOPLAMA TALEPLERİNDE :

       Personel, eş ve çocuklar için merkez ve taşra teşkilatında çalışanlardan yardım toplanabilmesi, kurum yetkili amirinin onayı ile en az üç kişiden oluşacak yardım toplama komisyonunun oluşturulması ve ilgili Valiliğin izne müteakip bankada hesap açtırılması yoluyla yapılacaktır.

       Kurumun, personeli dışındaki kişi ve kuruluşlardan yardım toplama taleplerinde ise;

       Yardım toplamanın amacı, şekli, süresi, ne miktarda yardım toplanacağı ve faaliyette görevlendirileceklerin isimlerini ihtiva mülki amirliğe sunulmak üzere dilekçe , dilekçe ekinde, nüfus, ikametgah, sabıka belgeleri ile birlikte 2’ şer adet vesikalık fotoğrafları ve toplanacak yardım miktarını belirleyeme yarayacak rapor ve keşif özeti gibi belgeler tamamlanacaktır.

         AYRICA :

Tüzel Kişilerin 2860 Sayılı Yardım Toplama Kanunu’ Nun 6. Maddesine Göre İzin Almaksızın Yardım Toplayan Kuruluşlardan Sayılmaları İçin Yapacakları Müracaatlarında, Aşağıda Belirtilen Bilgi Ve Belgeler Bulunacaktır.

a) Müracaatta bulunan dernek ise kamu yararına çalışan dernek statüsünde olduğunu, vakıf ise vergi muafiyetine haiz olduğu gösteren Bakanlar kurulu kararının fotokopisi,

b) Yetkili kurulun konuyla ilgili kararı ( Genel Kurul Kararı)

c) Son üç yıla ait faaliyet raporu,

d) Vakıf senedi ya da dernek tüzüğü.

e) 2860 Sayılı Yardım Toplama Kanunu’ nda belirtilen yardım toplama şekillerinden hangisinin kullanılacağına ilişkin talep ve toplanan yardımlarla ne tür çalışmaların yapılacağının açıklanacağı yazı, Dörder nüsha halinde kaymakaölığa bir dilekçe ekinde verilecektir.

Genel Kurulda İstenecek Belgeler


Siyasi Parti Kuruluş Bildirimi 
Sendika Kuruluş İşlerinde İstenecek Belgeler

Sendika Genel Kurul Sonuç Bildirimi
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • E-Mevzuat
  • Terorden Arananlar Listesi
T.C. Türkeli Kaymakamlığı Hükümet Konağı Binası Kat:2 Türkeli/SİNOP
368 671 20 06